czwartek 30 lipca 2020, Poradnik bezpieczeństwa

Nowa kampania phishingowa - fałszywa strona DPD

Lost24

Cyberprzestępcy rozpoczęli nowa kampanie phishingową wycelowaną w klientów firmy kurierskiej DPD.


Jak informuje portal Next, jeden z ich czytelników dostał wiadomość e-mail, w której jest informowany o próbie doręczenie przesyłki. W wyniku nieobecności adresata paczki jest konieczność uregulowania opłaty za ponowne dostarczenie przesyłki. Jak wynika z wiadomości, próba doręczenia przesyłki była podejmowana dwukrotnie, a adres nadania był nieprawidłowy, w wyniku czego należy uzupełnić dane. Jeśli próba podjęcia doręczenia paczki ma być ponownie podjęta, odbiorca wiadomości musi wejść w zamieszczony w wiadomości link.


Strona, na którą jest skierowana ofiara, wykorzystuje szatę graficzną firmy kurierskiej DPD, tam w specjalnym formularzu należy wpisać dane właściciela karty, a następnie należy dokonać płatności w wysokości kilkunastu złotych. Ofiara nieświadomie przekazuje oszustwo swoje dane personalne wraz adresem i numerem karty kredytowej/debetowej.