poniedziałek 30 grudnia 2019, Poradnik bezpieczeństwa

Wyciek wrażliwych danych klientów Virgin Mobile

Lost24

Doszło do wycieku wrażliwych danych klientów operatora sieci komórkowej Virgin Moblie, z bazy jednej z aplikacji. Poszkodowani klienci sieci otrzymali SMS-y informujące o wykradzeniu danych osobowych.


Wyciek nastąpił w dniach 18-22 grudnia i dotyczył klientów korzystających z ofert na kartę. Dane, które zostały wykradzione to imiona i nazwiska, numery PESEL. Operator poinformował o naruszeniu 25 grudnia.


Dane osób mające abonament w sieci Virgin Moblie są bezpieczne.


Virgin Mobile umieścił oświadczenie, w którym informuje, że wyciek dotyczył 12,5% rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez spółkę. Został wzmocnione procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane. Sieć wprowadziła dodatkowe, ponadstandardowe środki weryfikacji tożsamości poszkodowanych osób, do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Zapowiedziane jest także złożenie zawiadomienia do prokuratury, ponadto według procedur zgodnej z RODO zostały powiadomione odpowiednie organy nadzoru.