czwartek 19 września 2019, Poradnik bezpieczeństwa
Atak phishingowy na klientów Lidla
Lost24
Cyberprzestępcy wykorzystali markę znanego dyskontu Lidl do przeprowadzenia ataku phishingowego. Ofiary otrzymywały wiadomości e-mail z potwierdzeniem otrzymania prezentu, którym był prezent w postaci smartfona Samsung Galaxy S9 oraz iPhone X.
Jak informują eksperci z ESET, wiadomość kierowała ofiary do ankiety, która miała na celu wyłudzenie wrażliwych danych wraz z pełnymi informacjami o posiadanej karcie kredytowej.
Temat wiadomość, który brzmiał „Czekamy na twoje potwierdzenie”, zachęcał do otworzenia wiadomości. Z treści maila ofiara dowiaduje się, że jej adres email został wylosowany do otrzymania nagrody w postaci telefonu – konkurs Prezent za Ankietę Lidl. Aby otrzymać prezent należy jedynie kliknąć w odnośnik „Kliknij tutaj, aby potwierdzić”.
Po kliknięciu w odnośnik i wypełnieniu ankiety na fałszywej stronie Lidla, ofiara proszona jest o wybór nagrody, czyli jednego z dwóch modeli telefonów. Następnym ofiara trafia na koleją stronę z ankietą, gdzie ma podać swoje dane osobowe, numer telefonu oraz musi dokonać płatności w wysokości 9złotych za odbiór nagrody, płatność ma być wykonana kartą kredytową.
Sytuacja powyżej pokazuje nam jak trzeba być ostrożnym, przede wszystkim sygnałem ostrzegawczym powinien być adres nadawcy info@mail2.anaurk.info oraz treść maila, która co prawda zawiera polskie znaki, ale jest napisana dość niechlujnie.
Jak informuje ESET atak phishingowy został zgłoszony Lidlowi, sklep potwierdził, że nie jest autorem kampanii.
Brak komentarzy