niedziela 18 marca 2018, Poradnik bezpieczeństwa

Wyciek danych polskiego operatora Aero2

Lost24

Jeśli jesteście klientem operatora telefonii komórkowej w Polsce Aero2 radzimy zmienić swój login i hasło. Jak poinformował operator, nastąpił wyciek danych osobowych użytkowników sieci. Dane takie jak imiona i nazwiska, dana teleadresowe, dane adresowe do faktur, udzielone zgody biznesowe czy też numery karty SIM i kody PUK mogły trafić w niepowołane ręce.


Operator wysłał swoim klientom maile, w których informuje iż mogło nastąpić nieuprawnione uzyskanie dostępu do danych osobowych części klientów BDI (Bezpłatnego Dostępu do Internetu), korzystających z oferty pakietów komercyjnych.


Areo2 zapewnia, że takie dane jak numer PESEL oraz numer i seria dowodu osobistego są bezpieczne.


W związku z zaistniałą sytuacją powziął odpowiednie kroki, w celu dodatkowego zabezpieczenia danych klientów:
- wprowadził dodatkowe zabezpieczenia w elektronicznym biurze obsługi klienta Aero2
- czasowo zablokował możliwość wyświetlania danych osobowych klientów sklepu na koncie po zalogowaniu oraz dostęp do elektronicznego biura obsługi klienta.


Zalecana jest również zmiana obecnego hasła stosowanego w kontaktach z Aero2 oraz nie odpowiadanie na maile spamerów. Jeśli klient będzie miał podejrzenie o bezprawnym posłużeniu się danymi osobowymi przez osoby trzecie należy zawiadomić odpowiednie organy ściągania lub przesłać takie zgłoszenie do Aero2.