czwartek 1 marca 2018, Poradnik bezpieczeństwa

Klienci Banku PKO BP narażeni na utratę środków z konta – fałszywe linki do dokonania płatności i przejęcie kontroli nad kontem

Lost24

Bank PKO BP ostrzega swoich klientów przed nietypowymi wezwaniem do zapłaty, istnieje duże ryzyko utraty środków z konta.


Oszuści stosują nowy sposób przejmowania kontroli nad kontem ofiary, wysyłając wiadomość sms o treści wzywającej do zapłaty za niewielkie zadłużenie: „Nieuregulowanie zadłużenia w kwocie 6 zł spowoduje zablokowanie połączeń. Link do płatności ważny 2h”.

W wiadomości znajduje się także link do fałszywej bramki płatniczej Dotpay. Ofiara po wybraniu metody płatności, przekierowywana jest na sfałszowaną stronę banku, gdzie podczas logowania przekazuje poufne dane oszustom. Umożliwia im to zlecenie transakcji z rachunku klienta.


Bank uczula klientów, aby zwrócili uwagę na adres strony, który różni się od autentycznego adresu serwisu bankowego. Ponadto, strona nie posiada certyfikatu – zielonej kłódki oraz napisu z nazwą banku. Klient PKO BP przed potwierdzeniem zlecania operacji kodem sms powinien przeczytać uważnie treść otrzymanej wiadomości, zwracając uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy oraz kwotę transakcji.


Jeśli jesteście klientem PKO BP i padliście ofiarą tego typu oszustwa, bank prosi o telefoniczne skontaktowanie się z konsulatem.