wtorek 17 sierpnia 2021, Poradnik bezpieczeństwa
Atak ransomware i możliwość naruszenia danych osobowych klientów a2mobile, Premium Mobile, NAU Mobile
Lost24
Trzech operatorów MVNO, którzy znajdują się w infrastrukturze sieci Plus tj. a2mobile, Premium Mobile, NAU Mobile poinformowało swoich klientów o możliwości naruszenia ich danych osobowych.
Jak informuje portal Niebezpiecznik, powyższa informacja jest następstwem ataku ransomware w firmie, która jest dostawcą systemu zarządzania klientami dla wyżej wymienionych operatorów.
W wyniku ataku niektórzy z klientów dowiadywali się, że przeniesienie numeru do sieci nie jest obecnie możliwe.
Z oświadczenia Premium Mobile i a2mobile, można się dowiedzieć, że spółki dowiedziały się o ataku 9 sierpnia. Jednakże informacja o możliwości naruszenia danych osobowych została udzielona klientom dopiero dwa dni później.
Dane które mogły ulec naruszeniu to:
- Seria i numer dokumentu tożsamości, PESEL, Numer rachunku bankowego w przypadku niektórych klientów
- Numer telefonu
- Adres zamieszkania
- Adres e-mail
- Imię i nazwisko
Jak radzi portal, w tym wypadku najlepiej jest zastrzec swój dokument tożsamości, w celu uniknięcia konsekwencji jakimi może być na przykład zaciągniecie przez osobę trzecią pożyczki na naszą osobę.
Brak komentarzy