wtorek 17 sierpnia 2021, Poradnik bezpieczeństwa

Atak ransomware i możliwość naruszenia danych osobowych klientów a2mobile, Premium Mobile, NAU Mobile

Lost24

Trzech operatorów MVNO, którzy znajdują się w infrastrukturze sieci Plus tj. a2mobile, Premium Mobile, NAU Mobile poinformowało swoich klientów o możliwości naruszenia ich danych osobowych.


Jak informuje portal Niebezpiecznik, powyższa informacja jest następstwem ataku ransomware w firmie, która jest dostawcą systemu zarządzania klientami dla wyżej wymienionych operatorów.
W wyniku ataku niektórzy z klientów dowiadywali się, że przeniesienie numeru do sieci nie jest obecnie możliwe.


Z oświadczenia Premium Mobile i a2mobile, można się dowiedzieć, że spółki dowiedziały się o ataku 9 sierpnia. Jednakże informacja o możliwości naruszenia danych osobowych została udzielona klientom dopiero dwa dni później.


Dane które mogły ulec naruszeniu to:

- Seria i numer dokumentu tożsamości, PESEL, Numer rachunku bankowego  w przypadku niektórych klientów
- Numer telefonu
- Adres zamieszkania
- Adres e-mail
- Imię i nazwisko

Jak radzi portal, w tym wypadku  najlepiej jest zastrzec swój dokument tożsamości, w celu uniknięcia konsekwencji jakimi może być na przykład zaciągniecie przez osobę trzecią pożyczki na naszą osobę.