czwartek 10 grudnia 2020, Poradnik bezpieczeństwa

Ponowne próby podszycia się pod pracowników banków – uwaga na oszustwo

Lost24

Niedawno pisaliśmy o oszustach podszywających się pod pracowników banków, tym razem oszuści dzwonią do ofiar z autentycznych numerów infolinii należącej do danego banku.


Oszuści poprzez sfałszowanie identyfikatora dzwoniącego, chcą zyskać na wiarygodności. Celem jest wyłudzenie danych, pod pretekstem potwierdzenia tożsamości klienta banku.


Oszuści informują ofiarę, że ktoś próbował zmienić dane na koncie ofiary lub też odnotowano nieautoryzowaną operację, jednakże zanim „pracownik banku” będzie mógł przekazać szczegóły dotyczące rachunku ofiary, informuje o konieczności zweryfikowania tożsamości, prosząc o PESEL, nazwisko panieńskie matki.


Jak informuje Niebezpiecznik, dochodzi także o prośbę o zalogowanie się do banku, za pomocą „nowej aplikacji” lub też zostaje proponowany „bezpłatny skan antywirusowy”. Oszuści przesyłają linki do fałszywej mobilnej aplikacji banku lub do TeamViewera, po czym ofiara jest proszona o zalogowanie się do banku przy pomocy zwykłej przeglądarki, a to umożliwi przechwycenie haseł.


Niebezpiecznik przestrzega, że forma powyższego ataku uległa nasileniu, w związku z tym ofiar jest coraz więcej.