poniedziałek 28 września 2020, Poradnik bezpieczeństwa

Klienci Banku Millenium ofiarami oszustów

Lost24

Bank Millenium ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy podszywają się pod ich pracowników i nakłaniają potencjalną ofiarę do zainstalowania niebezpiecznej aplikacji.


Oszuści podając się za pracowników infolinii TeleMillenium, dzwonią do potencjalnej ofiary w sprawie poinformowania jej o podejrzanych transakcjach na jej koncie lub karcie. Jak informuje bank, podczas rozmowy dysponują niektórymi danymi klienta, a ofierze może wyświetlać się na ekranie telefonu numer banku. Oszuści proszą ofiarę o podanie danych do logowania się do bankowości elektronicznej i zainstalowanie aplikacji QuickSupport. Jeśli ofiara wykona powyższe kroki, oszust jest w stanie zdalnie sterować urządzeniem użytkownika i uzyskuje możliwość kradzieży środków z konta bankowego ofiary.


Bank przestrzega, że ich konsultanci nie promują żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta oraz uczula, aby nie podawać nikomu danych logowania, numerów kart płatniczych.