czwartek 22 września 2016, Poradnik bezpieczeństwa

Klienci firmy EasyCALL ofiarą cyberprzestępców

Lost24

Operator VoIP – firma EasyCALL padła ofiarą cyberprzestępców, przez co jej klienci stracili pieniądze ze swoich kont, a do części osób nie można się dodzwonić.


O cały procederze został poinformowany portal Niebezpiecznik. Ofiarami padło około 500 osób. Cyberprzestępcy mieli dostęp do kont o słabym zabezpieczeniu, czyli zbyt proste hasło.

Paradoksalnie hasła zostały wygenerowane przez samą firmę, która nie wymagała ich zmiany. Jak wspomnieliśmy na wstępie do części klientów nie można było się dodzwonić, gdyż zmieniono dane do logowania w usłudze, ale zapomniano już o tym poinformować samych zainteresowanych.


Hakerzy w wyniku włamania na konta, wykonywali połączenia telefoniczne do Algierii i Madagaskaru. Na szczęście firma EasyCALL pokryła straty klientów, wynikające ze złamania zabezpieczeń serwisu przez hakerów.


Jeśli jesteś klientem firmy EasyCALL sprawdź lepiej swój stan konta oraz rejestr wykonywanych połączeń, jeśli zauważysz jakieś nieprawidłowości koniecznie zgłoś to operatorowi. Warto tez zmieć hasło, które zagwarantuje lepsze zabezpieczeniem przed ponownym przejęciem konta.