poniedziałek 25 lipca 2016, Poradnik bezpieczeństwa

Fałszywe maile i telefony - ZUS ostrzega

Lost24

Chyba każdy z nas słyszał o powszechnym oszustwie na wnuczka. Tym razem oszuści kontaktują się z niektórymi klientami Zakładu Ubezpieczeń Zdrowotnych, poprzez e-mail lub telefon. Klienci mogą otrzymać zawirusowaną korespondencję elektroniczną lub zostać namówieni do płatnych porad podczas rozmowy telefonicznej.

Wiadomości e-mail zawiera informację o możliwości przeliczenia emerytury w związku ze zmianą przepisów Ustawy o emeryturach i rentach. W celu uwiarygodnienia wiadomości, która ma być rzekomo od Zakładu Ubezpieczeń Zdrowotnych, w mailu znajduje się adres kontaktowy do dyrektora i zastępcy dyrektora oddziału ZUS. Do e-maila dołączony jest także załącznik, który może być zawirusowany.

Wykonywane są także telefony, gdzie klient dostaje propozycję spotkania z przedstawicielem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu możliwości przeliczenia emerytury w oparciu o nowe przepisy, oczywiście taka usługa nie jest darmowa.

ZUS przestrzega i uczula swoich klientów. Zakład Ubezpieczeń Zdrowotnych nie przesyła swoim klientom wiadomości mailowych z informacją o możliwości przeliczenia świadczeń, jak i pracownicy ZUSu nie kontaktują się w tej sprawie telefonicznie z odbiorcami świadczeń.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, na stronie Zakładu Ubezpieczeń Zdrowotnych znajdziemy numer telefonu do Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS, w celu sprawdzenia wiarygodności kontaktujących się z nami osób.