poniedziałek 20 czerwca 2016, Poradnik bezpieczeństwa

Atak phishingowy na klientów BZ WBK

Lost24

Na skrzynkach pocztowych wielu osób, m.in. i u nas, pojawiły się fałszywe maile z żądaniem weryfikacji dostępu do konta BZ WBK, poprzez kliknięcie na link. Link przekierowuje nas pod spreparowaną stronę, przypominającą graficznie prawdziwą stronę logowania do BZ WBK24, na której oszuści chcą wyłudzić od nas dane logowania do konta. W ten sposób uzyskują łatwą drogę do dokonania nieuprawnionych operacji na koncie klienta banku.

To już kolejny atak phishingowy na klientów tego banku. Ostatnio, oszuści mieli ułatwioną sprawę, gdyż płatności Przelewem24 nie wymagały potwierdzenia hasłem sms. Po tym incydencie, bank przywrócił te dodatkowe zabezpieczenie.

Bank BZ WBK, ze względu na wzrost zagrożeń związanych z wysyłką fałszywych maili, kieruje do  swoich klientów specjalne komunikaty informacyjne, więcej informacji możemy znaleźć na blogu banku.

Ataki phishingowe są coraz częstsze, uważajmy na to gdzie wpisujemy nasze dane logowania.