czwartek 30 listopada 2017, Poradnik bezpieczeństwa

SMS Premium i problemy klienta sieci Plus

Lost24

Portal Niebezpiecznik.pl informuje o problemach jednego z klientów sieci Plus. Pomimo tego, że użytkownik sieci Plus zablokował usługę SMS Premium, jego rachunek został obciążony niemałą kwotą, za smsy o podwyższonej płatności. Łącznie poszkodowanego obciążono kwotą 1300 złotych, a sam operator tłumaczy, że osoba trzecia mogła zdjąć blokady z danej karty SIM.


Mężczyzna złożył reklamację, która została odrzucona, na prośbę portalu operator ponownie przeanalizował całą sprawę. Departament Bezpieczeństwa Teleinformatycznego Polkomtel stwierdził, że nie ma możliwości pomyłki i z danej karty SIM były wysyłane smsy, które posłużyły do wypłaty bitcoinów za pomocą bankomatu lub BlueCash za pośrednictwem kantorów. Ponadto blokada usługi Premium została zdjęta za pomocą kodów sms-owych.


Przedstawiciel operatora Plus twierdzi, że prawdopodobnie osoba trzecia przejęła kontrolę nad komputerem poszkodowanego, uzyskując tym samym dostęp do modemu mobilnego, za pomocą którego była możliwość zdjęcia blokady i wysyłania wiadomości SMS Premium.


Podobna sytuację odnotowano w sierpniu, gdzie tym razem użytkownicy T-Mobile zgłaszali podobne problemy. Jednakże w tej sytuacji prawdopodobnie została przejęta kontrola nad routerem LTE, z którego analogicznie jak ze smartfona istnieje możliwość wysłania wiadomości o podwyższonej opłacie.