wtorek 17 sierpnia 2021, Poradnik bezpieczeństwa

Atak ransomware i możliwość naruszenia danych osobowych klientów a2mobile, Premium Mobile, NAU Mobile

Lost24

Trzech operatorów MVNO, którzy znajdują się w infrastrukturze sieci Plus tj. a2mobile, Premium Mobile, NAU Mobile poinformowało swoich klientów o możliwości naruszenia ich danych osobowych.


Jak informuje portal Niebezpiecznik, powyższa informacja jest następstwem ataku ransomware w firmie, która jest dostawcą systemu zarządzania klientami dla wyżej wymienionych operatorów.
W wyniku ataku niektórzy z klientów dowiadywali się, że przeniesienie numeru do sieci nie jest obecnie możliwe.


Z oświadczenia Premium Mobile i a2mobile, można się dowiedzieć, że spółki dowiedziały się o ataku 9 sierpnia. Jednakże informacja o możliwości naruszenia danych osobowych została udzielona klientom dopiero dwa dni później.


Dane które mogły ulec naruszeniu to:

- Seria i numer dokumentu tożsamości, PESEL, Numer rachunku bankowego  w przypadku niektórych klientów
- Numer telefonu
- Adres zamieszkania
- Adres e-mail
- Imię i nazwisko

Jak radzi portal, w tym wypadku  najlepiej jest zastrzec swój dokument tożsamości, w celu uniknięcia konsekwencji jakimi może być na przykład zaciągniecie przez osobę trzecią pożyczki na naszą osobę.

To take full advantage of the portal, go to the specified language.

You can always change the language of the page, using the menu at the top of the page.