poniedziałek 17 sierpnia 2020, Poradnik bezpieczeństwa

Klienci restauracji hotelu Ritz oszukani

Lost24

W wyniku wycieku z systemu rezerwacyjnego restauracji hotelu Ritz, klienci Ritza padli ofiara oszustwa, w wyniku którego stracili pieniądze z konta.


Jak opisuje portal Niebezpiecznik, oszustwo było dość ciekawe, a klienci Rizta były oszukane dwukrotnie.
Oszuści zdobyli dane osób rezerwujących stoliki, podając się za personel restauracji hotelu, informowali swoją ofiarę, że należy potwierdzić dane dotyczące karty płatniczej. W momencie podania danych karty, ofiara uzyskiwała informację o odrzuceniu płatności i została proszona o podanie danych innej karty płatniczej, jeśli istnieje taka możliwość.


W następnym kroku, oszuści wykonywali ponowny telefon do ofiary, tym razem podając się za pracownika banku. Ofiara była informowana o wykryciu podejrzanych transakcji, które zostały zablokowane. Ponadto, proszona ją o podanie kodu zabezpieczającego wysyłanego na telefon, w tym momencie oszuści uzyskali możliwość autoryzowania dokonanych wcześniej dokonanych transakcji.

Oszuści posiadając dane karty próbowali wykonać zakupy w sklepie Argos.


Jak podaje Niebezpiecznik, oszuści fałszowali numery połączeń przychodzących, z wykorzystaniem spoofing caller ID, w wyniku czego ofiary na swoim telefonie widziały połączenie przychodzące pochodzące z numeru hotelu lub banku.
Pamiętajmy, aby zachować czujność gdy odbieramy telefon, w którym rozmówca prosi nas od podanie poufnych danych.