poniedziałek 18 marca 2019, Poradnik bezpieczeństwa

Atak phishingowy - bank nie uznaje reklamacji

Lost24

Cyberprzestępcom na dość popularny ostatnio atak phishingowy, udało się nabrać klientkę banku Santander Bank Polska. Kobieta dostała smsa od rzekomej firmy telekomunikacyjnej z prośbą o uregulowanie zaległości w fakturze. Ofiara chcąc dopłacić, brakujące 3 złote do „faktury” od operatora telekomunikacyjnego straciła 9 tysięcy z konta bankowego.


Do utraty pieniędzy doszło poprzez zalogowanie się na fałszywej stronie PayU, ofiara w ten sposób podała cyberprzestępcom dane do logowania.


Okradziona kobieta chcąc odzyskać utracone środki złożyła w swoim banku reklamację. Jednakże, jak informuje portal Bankier, wniosek rozpatrzono negatywnie. Uzasadnieniem było stwierdzenie banku, że nie doszło włamania na konto, gdyż ofiara zleciła przelew dobrowolnie.


Tego typu oszustwa stają się ostatnio dość popularne, cyberprzestępcy wykorzystują naszą nieuwagę. Ofiary pieniądze wysyłają dobrowolnie, gdyż same autoryzują przelew.