czwartek 8 października 2020, Poradnik bezpieczeństwa

Cyberprzestepcy próbują wyłudzić dane logowania do bankowości elektornicznej klientów banku PKO BP

Lost24

Eksperci z CERT Polska ostrzegają klientów PKO BP przed kampanią, w której cyberprzestępcy próbują wyłudzić dane logowania do bankowości elektronicznej.

Do klientów banku trafiają wiadomości e-mail, w których widnieje informacja o zablokowaniu konta. W celu przywrócenia dostępu do konta, należy kliknąć w zamieszczony w wiadomości link, prowadzący do fałszywej witryny banku PKO BP.

Jak informuje CERT, potencjalna ofiara proszona jest o zalogowanie się do swojego konta, w rzeczywistości dane przekazywane są cyberprzestępcom. W następnym kroku oszuści będą próbować zdobyć od ofiary kod SMS, w celu zmiany numeru autoryzacji przelewów.

Cała kampania jest przeprowadzona w taki sposób, że większość odbiorców powinna zorientować się o oszustwie, wiadomość e-mail napisana jest łamaną polszczyzną, a link w wiadomości prowadzi do strony ipko-securpl[.]com.